CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA OBČINE ORMOŽ
Celostna prometna strategija (v nadaljevanju CPS) je strateški dokument , s katerim občina določi učinkovito zaporedje ukrepov na področju prometa, ki z uresničevanjem prispevajo k trajnostnemu razvoju in boljši kakovosti bivanja v občini.
Ključen cilj bo sprememba potovalnih navad prebivalcev, v prid okolju prijaznejših načinov, kot so hoja in kolo. V središču obravnave bodo ljudje in ne avtomobili.
Strategija bo v izhodišču zastavila dolgoročno vizijo razvoja prometa do leta 2030 in podrobnejši akcijski načrt z natančno opredeljenimi ukrepi za prihodnje petletno obdobje.
S pripravo CPS se Občina Ormož navezuje na aktivnosti Ministrstva za infrastrukturo in Evropske komisije na področju trajnostne mobilnosti. Strategija bo oblikovana tako, da ne bo le spisek vseh pričakovanj in pogosto neuresničljivih želja. Cilji bodo oblikovani tako, da bodo tudi realno dosegljivi. Pri tem je treba poudariti, da vsi vzvodi niso in ne bodo v pristojnosti občine, temveč tudi nacionalnih institucij ter ključnih deležnikov v ožji in širši okolici.
Pomemben motiv za pripravo CPS so evropska sredstva in sodelovanje v projektih Evropske unije, kjer je kot pogoj za pridobitev sredstev naveden prav obstoj prometne strategije. Pri tem je prav tako treba poudariti, da je dostop do evropskih sredstev žal precej omejen.
Proces priprave bo trajal 1 leto in bo obsegal več sklopov, od analize stanja, oblikovanja scenarijev, identifikacije priložnosti, opredelitve prioritet, izbire ukrepov, do sprejema strategije na Občinskem svetu Občine Ormož.
K pripravi strategije ste s podajanjem pobud in predlogov vabljene vse občanke in občani Občine Ormož ter čim širša strokovna in zainteresirana javnost. S tem namenom bo organiziranih več javnih dogodkov (javnih razprav, delavnic, razstav) in izvedenih več anket, vprašalnikov ter intervjujev. O vseh bo javnost, preko lokalnih medijev in občinskega glasila Občine Ormož, pravočasno obveščena.
KLJUČNE ZNAČILNOSTI CELOSTNEGA NAČRTOVANJA PROMETA
Tradicionalno načrtovanje prometa |
Celostno načrtovanje prometa |
Osrednji predmet obravnave je infrastruktura |
Infrastruktura je eden od načinov za doseganje širših ciljev |
Projektno načrtovanje |
Strateško in ciljno načrtovanje |
Netransparentno odločanje |
Transparentno odločanje z vključevanjem javnosti |
Osrednja cilja sta pretočnost in hitrost |
Osrednja cilja sta dostopnost in kakovost bivanja |
Osredotočenost na avtomobile |
Osredotočenost na človeka |
Zadovoljevanje prometnega povpraševanja |
Upravljanje prometnega povpraševanja |
Izbor prometnih projektov brez strateških presoj |
Strateške presoje možnosti glede na zastavljene cilje |
SESTAVA OŽJE DELOVNE SKUPINE ZA PRIPRAVO IN SPREMLJANJE CPS ORMOŽ (glej 2 priloga)
PRVA JAVNA RAZPRAVA – POSVET (13.12.2017)
Vabilo 13.12.2017 (glej 3 priloga)
Predstavitev – 1_13.12.2017 (glej 4 priloga)
Predstavitev CPS – 2_13.12.2017 (glej 5 priloga)
Zapisnik 13.12.2017 (glej 6 priloga)
Seznam prisotnih (glej 7 priloga)
Fotografije (glej 8 priloga)
PRVO SPOROČILO ZA JAVNOST (7.12.2017)
(glej 9 priloga)
Vabilo 10.1.2018 (glej 10 priloga)
Predstavitev - 1_10.1.2018 (glej 11 priloga)
Predstavitev - 2_10.1.2018 (glej 12 priloga)
Zapisnik JR 10.1.2018 (glej 13 priloga)
Zapisnik Delavnice 10.1.2018 (glej 14 priloga)
Seznam prisotnih(glej 15 priloga)
Fotografije (glej 16 priloga)
DRUGO SPOROČILO ZA JAVNOST (11.1.2018)
(glej 17 priloga)
OBJAVE V MEDIJIH (CLIPPING):
Radio PRLEK, Lokalne novice, 7.12.2017 (glej 18 priloga)
Radio PRLEK, Lokalne novice, 14.12.2017 (glej 19 priloga)
Štajerski Tednik, 29.12.2017 (glej 20 priloga)
Ormoške novice, št. 39, december 2017 (glej 21 priloga)
Radio PRLEK, Lokalne novice, 9.1.2018 (glej 22 priloga)
Radio PRLEK, Lokalne novice, 12.1.2018 (glej 23 priloga)
Štajerski Tednik, 23.1.2018 (glej 24 priloga)
Ministrstvo za okolje in prostor »Projekt sofinancira Ministrstvo za okolje in prostor v okviru sredstev Sklada za podnebne spremembe«